IMG_3540Joachim werkt als serveerder in een klein dorpje. Van jongs af aan weet hij al dat hij beter tafelvoetbal kan spelen dan wie dan ook! Wat hem echter niet bepaald helpt om het hart van de mooie Laura te veroveren, waar hij hopeloos verliefd op is. Als op een dag plotseling Rolando, de beste voetballer van de wereld, in zijn geboortedorp arriveert, staat Joachim’s wereld volledig op zijn kop. Want Rolando heeft namelijk nog een rekening te vereffenen met Joachim.

Op een dag ontdekt Joachim dat Rolando zijn bar en zijn geliefde voetbaltafel heeft vernietigd. Met een gebroken moraal doet Joachim een onverwachte magische ontdekking, zijn tafelvoetbal spelers kunnen tot leven komen en met hem praten! Samen beginnen ze aan een reis vol avonturen om Laura en het dorp te redden en om Rolando’s kwade plannen te stoppen. Onderweg zullen ze een hecht team worden, maar is er ruimte voor wonderen in het voetbal?

Recensie:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen echte voetbalfan ben en daarom deze dvd ook een beetje terughoudend in de dvd speler stopte. Tot mijn verbazing begon de film niet volop met voetbal en strijd maar kwamen we terecht in een dorpje waar een jongen met de naam Joachim tafelvoetbal speelde. Joachim is een wat verlegen jongen en hopeloos verliefd op Laura. Op een dag komen er vier stoere jongens binnen lopen waar Rolando er een van is. Hij gaat een duel aan met Joachim en al snel staat Joachim 3-0 achter met tafelvoetbal. Laura spreekt Joachim moed in en hij komt terug en verslaat Rolando.

foto5

Jaren later, op het moment dat Laura Joachim vertelt dat ze gaat studeren in de grote stad komt er een heuse presentatie van de nieuwe burgemeester. En ja het is topvoetballer Rolando die zijn geboorte dorp wil omtoveren tot sport paradijs met alles erop en eraan. Als eerste gaat de sloopkogel door het café waar de voetbaltafel van Joachim staat. Deze wordt er uitgehaald en naar de vuilstort gebracht waar het helemaal uit elkaar valt. En Laura wordt meegenomen door Rolando.

foto4

Tot grote verbazing van Joachim komt zijn voetbalspel tot leven wanneer hij zit te treuren om alles wat er gebeurt is. De spelers maken van alles mee voor ze weer compleet zijn. foto2Na een hele strijd staan Joachim en Rolando weer oog en oog met elkaar. Joachim daagt Rolando uit om het duel nogmaals uit te vechten met een partij tafelvoetbal.

Rolando wil wel een duel maar dan een partij echt voetballen. De strijd gaat om het dorp, wanneer Joachim wint krijgen zij het dorp terug. Hij moet alleen nog een voetbalteam zien samen te stellen. Met allemaal bewoners uit het dorp verschijnt hij op het veld. Natuurlijk staat Rolando binnen zeer korte tijd voor met zijn getrainde team. Maar wanneer de spelers van het tafelvoetbalspel zich met het spel gaan bemoeien krijgt het spel een verrassende wending.

Maar heeft het team van Joachim de tafelvoetbalspelers wel nodig of hebben ze aan voldoende zelfvertrouwen genoeg? Het is een spannende wedstrijd die tot de laatste minuut gelijkspel staat. Rolando maakt de derde doelpunt en wint de voetbalwedstrijd maar Joachim is de grote held van het publiek en de liefde van Laura. En spannende film met natuurlijk een goed einde, of was het nu alleen een goed verhaal van papa voor het slapen gaan… of toch waar gebeurd?

foto3

Ik vond het een erg grappige film die ik samen met onze zesjarige zoon met veel plezier heb gekeken.

De Kampioentjes