Illustratrice Christine Berrie heeft na het succesvolle Vogelmemory een nieuw leuk spel gemaakt: Vogelbingo. Met dit bingospel kan iedereen spelenderwijs 64 vogelsoorten leren (her)kennen. Speel gezellig samen bingo en geniet ondertussen van de leuke illustraties van vogels over de hele wereld. Deze stevige, mooi geïllustreerde doos bevat alle benodigdheden om bingo te spelen: 64 kaartjes voorzien van vogelillustraties, een groot speelbord, 12 bingokaarten, vrolijke fiches en voor wie het spel niet kent een leaflet met de spelregels. Een leuk, leerzaam maar vooral mooi spel voor de hele familie.

Recensie:
Erg leuke variant van bingo. Geen cijfers zoeken maar eens vogels voor de verandering. Ik vind de vormgeving van het spel heel mooi. Je hebt echt iets degelijks in handen. Door deze luxe uitstraling voelt het ook als een spel voor de hele familie en niet als een kinderspelletje.

Ik speelde vroeger vaak lotto met de kinderen waarbij je bijvoorbeeld dezelfde dikkie dik bij elkaar moest zoeken. Vogelbingo is een leuke opvolger daarop. En het is leuk dat je daarbij ook nog de namen en uiterlijkheden van hele diverse vogels leert kennen.

Ik vind het leuk dat er is gekozen voor vogels van over de hele wereld maar een versie met vogels in Nederland alleen zou mij ook erg aanspreken zodat de kinderen die ook nog beter bij naam zouden leren kennen. Echter staat een deel van de meest voorkomende wel in dit spel zoals meeuw, huismus, roodborst, pimpelmees, merel, zwaluw en blauwe reiger. De kinderen vinden het heerlijk om dit spel te spelen, vooral met hun opa die erg van vogels houdt. Het is een spel dat goed geconcentreerd kijken van hen vraagt.

Vogelbingo van Christine Berrie, uitgegeven door Kosmos Uitgevers bekijk / bestel je hier >>>>

Hieronder de recensie van Vogelmemory: