Productomschrijving:
Tweet Beats zijn hele muzikale vogeltjes die allemaal hun eigen stijl en geluid hebben. Zet een Tweet Beat in de boom op één van de vier takken en het vogeltje begint meteen muziek te maken. Elke vogel heeft zijn eigen drums, bas, melodie en zang, die passen bij zijn muziekstijl. Dus elke vogel klinkt anders op elk podium.

Tweet Beats bekijk / bestel je hier >>>>

Door de Tweet Beats te variëren kun je eindeloos verschillende liedjes maken. Wissel de vogels van plaats, maak de mooiste Tweet Beat-combinaties en luister naar de leukste muziek. Creëer je eigen stijl, ontdek hoe je muziek maakt en combineer eindeloos met je muzikale Tweet Beats.

Recensie:
Mijn kinderen van 6 en 9 vielen direct voor de vogeltjes. Ze spreken tot de verbeelding. Wat leuk is aan dit speelgoed is dat het niet zomaar een geluidje geeft als je er op drukt (kan ook natuurlijk, want zomaar willekeurig neerzetten geeft ook resultaat) maar dat het je uitnodigt om goed te luisteren. Wat doet welke vogel precies op welke plek in de boom en hoe klinkt dat met 1 vogel erbij, nog 1 erbij?

De muziekfragmentjes duren kort, 1 maat, en op elke plek geeft iedere vogel dus een ander fragment. De kinderen vinden het leuk om verschillende deuntjes te ‘bouwen’ en de melodietjes nodigen uit om mee te zingen of op te dansen. Wat heel fijn is dat er 2 volume standen op het apparaatje zitten, erg prettig als je kinderen langere tijd achter elkaar met de vogels spelen. De geluidskwaltiteit is niet zo denderend. Dat had heel goed opgelost kunnen worden met een aansluitpuntje voor een boxje, dat is een gemiste kans.

Elke vogel heeft zijn eigen stijl in uiterlijk en muziek en ze zien er leuk uit en in de wereld van het plastic speelgoed waar geluid uit komt zijn ze zeer vernieuwend. Al met al dus leuk vormgegeven alleen heb ik toch één maar. Logischerwijs zijn alle muziekfragmentjes in eenzelfde toon- en maatsoort maar dat maakt dat na enige tijd de verveling toeslaat. En nu zijn er uitbreidingssets te koop maar die combineren met deze dus het kan niet anders dan dat ook die vogeltjes in dezelfde lijn zitten. Persoonlijk zou ik het leuk vinden als er nog 1 of 2 sets zouden zijn die echt een andere ‘sound’ hebben. Dan combineren ze niet met je eerdere set maar heb je wel de keuze om af te wisselen.

Zie ook: