Een Nintendo Game is vrijwel zonder uitzondering een succes in huize Trotse Vaders. Ik ben benieuwd of dat met Super Smash Bros. Ultimate ook zo zal zijn!

Inhoud
In Super Smash Bros. Ultimate, een nieuwe game gemaakt voor de Nintendo Switch, kunnen tot wel acht spelers als hun favoriete gamepersonage de strijd met elkaar aangaan in flitsende gevechten.

Super Smash Bros. Ultimate bevat elke vechter die ooit in de serie is voorgekomen, waardoor dit een van de grootste crossover-belevenissen in de gamegeschiedenis wordt. Fans kunnen hun geluk niet op met terugkerende favorieten als Ice Climbers en Pokémon Trainer, alsook met kersverse vechters, zoals Ridley uit de Metroid-serie en Inkling uit de Splatoon-serie.

Recensie (door mijn 12-jarige zoon die dit spel regelmatig met een van zijn vrienden speelt)

In Smash Bros speel je alleen of met vrienden in een arena. Je kan als verschillende beroemde Nintendo mensen spelen zoals: Mario, Luigi, Zelda en Link. Je kan tegen je vrienden tegen computers of allebei tegelijk! Speel in een van de vele arena’s. Met meer dan 150 verschillende personages. Je moet de personages wel eerst uitspelen wat ook een nieuwe twist geeft aan het spel.

Personages vrijspelen kan ook vervelend zijn aangezien je misschien wel met een personage wilt spelen die je dan eerst moet uitspelen. Je speelt een karakter vrij door eerst een potje te winnen. Daarna moet je nog tegen dat karakter aan vechten. Als je dat wint speel je specifiek dat karakter vrij. Er zijn ook voorwerpen die in het spel spawnen. Die kan je dan gebruiken tegen de tegenstanders. Er kan ook in plaats van een voorwerp een bol spawnen die het logo heeft van het spel. Als je die kapot maakt heb je een speciale aanval.

Bij elk personage is de speciale aanval anders. Je kan ook verschillende instellingen veranderen om bijvoorbeeld te kiezen hoe lang een potje duurt en welke voorwerpen erin komen.

Een potje start met het kiezen van een arena daarna kies je een personage. Als iedereen gekozen heeft kan je starten. Je bent in de arena en het begin af te tellen. Bij 0 begint het. Het eindigt als de timer op is, je geen levens meer heeft of dat je je tegenstanders vaker van de map hebt gegooid dan dat ze jouw eraf gooien. De winnaar wint en doet een pose. Die is bij iedereen verschillend.

Conclusie
Ik vind het spel leuk omdat je het met vrienden kan spelen en ik kan leuk spelen met leuke karakters. Het is een vecht spelletje en daar hou ik ook van.

Super Smash Bros. Ultimate bestel je hier >>>>