“Kunnen wij het bouwen?! Nou en of!”. De goedlachse bouwvakker Bob is vanaf 15 februari 2018 te zien in zijn eerste bioscoopfilm ‘Bob de Bouwer Mega Machines’. In de film staat Bob op het punt zijn grootste klus ooit uit te voeren: een dam bouwen en een oude steengroeve veranderen in een waterreservoir voor Lentestad. De film wordt in het Nederlands uitgebracht door Just Film Distribution.

Scoop, Muck en Liftie zijn er helemaal klaar voor om Bob te helpen met de grootste klus die hij ooit heeft gedaan: een dam bouwen en een oude steengroeve veranderen in een waterreservoir voor Lentestad. Bob vraagt een andere bouwer, Conrad, om met zijn Mega Machines te helpen met het leegmaken van de steengroeve. Conrad is stiekem jaloers dat Bob het contract voor de bouw van de dam heeft gekregen. Hij wil Bobs reputatie onderuithalen dus besluit hij de dam te saboteren.
Bob heeft al snel in de gaten dat er iets niet pluis is… en nu zullen hij en zijn team er alles aan moeten doen om Lentestad te redden!

Recensie:

Ik heb altijd met veel plezier meegekeken als onze kinderen Bob de Bouwer aan het kijken waren. Ook deze film was ook weer leuk om samen te kijken. Al moest ik wel even wennen aan het de nieuwe vormgeving, maar wel helemaal van deze tijd.

Het is een mooi verhaal waarin vriendschap en eerlijkheid of eigenlijk meer oneerlijkheid centraal staan. Bob heeft een grote klus, Conrad komt hem met zijn Mega Machines helpen. Conrad is niet zo heel aardig tegen zijn machines en die lijken daardoor ook niet zo aardig te zijn. Muck heeft wat gedoe met de grote machines maar gelukkig komt Liftie voor hem op. Liftie laat de Mega Machines zien dat zij zo naar doen omdat Conrad zo naar tegen hen doet. Dit maakt een hoop goed en het wordt uiteindelijk een goed team samen.

Wel blijft het tot het laatste moment spannend. Conrad is zo jaloers op Bob en zorgt ervoor dat het mis loopt. Hij is ervan overtuigd dat hij dan de klus dan overnieuw mag doen en hij dan de held zal zijn. Het gaat dan ook helemaal mis en Bob moet samen met zijn team de stad redden. Gelukkig komt het allemaal goed door de samenwerking van Bob zijn team en de Mega Machines.

Onze kinderen vonden het een leuke film, al vond onze dochter het soms een beetje zielig voor Bob dat Conrad niet eerlijk was en zijn Mega Machines daardoor ook niet zo lief waren. Maar zoals elk verhaal met Bob de Bouwer komt het natuurlijk allemaal helemaal goed.

Kortom is echt een aanrader om met het hele gezin te kijken. Een leuke film die ongeveer een uurtje duurt, veel plezier samen in de bioscoop!