Gisteren ben ik naar de nieuwe actie komedie film Bad Boys: Ride or Die geweest. Geregisseerd door het duo Bilall Fallah en Adil El Arbi en met Will Smith en Martin Lawrence in de hoofdrollen. Dit is de recensie daarvan.

Bad Boys: Ride or Die

Bad Boys: Ride or Die is de 4e film in de Bad Boys film serie en de tweede geregisseerd door het duo Bilall Fallah en Adil El Arbi, die je misschien kan kennen van Bad Boys for life, Rebel of de Marvel serie Ms. Marvel. In de hoofdrol zitten Will Smith, voor het eerst te zien sinds de controversiële Oscar Slap en Martin Lawrence als het iconische duo Mike en Marcus.

Recensie Bad Boys: Ride or Die

Ik had nog nooit eerder een Bad Boys film gekeken. Iets wat gelukkig niet nodig was voor het begrijpen en nog belangrijker, het leuk hebben tijdens de film. De chemie tussen Mike en Marcus is geweldig om op het grote scherm te bekijken. Hun relatie voelt echt en daardoor is er altijd een bepaalde druk op het goed gaan met de personages. Maar het toppunt zit hem toch echt in de actie. Met lange segmenten gevuld met actie is de film nooit saai.

Briljant camerawerk
Het meest kenmerkende was het briljante camerawerk wat je liet voelen alsof je zelf midden in het gevecht bezig was. Met de camera die bewoog op manieren die ik nooit eerder in films heb gezien. Ook was de film erg grappig. Niet elke grap raakte even hard, maar als het grappig was, was het meteen heel grappig. Meerdere keren was ik hardop aan het lachen in mijn stoel.

Het verhaal
Het verhaal begint wanneer de dode Kapitein Howards geframed wordt voor connecties met het kartel. Het is nu aan Mike en Marcus om zijn naam te zuiveren en daardoor ook die van henzelf, wat zorgt voor veel problemen wat het leven kan kosten van de meest dierbare mensen om hen heen.

Spannend en intens
Het verhaal voelt heel simpel maar tijdens de film pakt het uit met wendingen die niet te verwachten zijn en actie die groots voelt en perfect binnen het verhaal past. De film is grappig, maar kan soms de juiste emotionele momenten hebben waardoor je een band met de personages begint te voelen wat de film alleen maar spannender en intenser maakt.

Bad Boys: Ride or Die is een van mijn favoriete titels die dit jaar uitgekomen is en een zekere aanrader om te kijken de volgende keer dat je naar de bioscoop gaat.