unnamedTwee legendarische rivalen keren terug in THE TOM AND JERRY SHOW, een frisse kijk op de klassieke serie. Het uiterlijk, de personages en de gevoeligheid van het origineel blijven bewaard, maar in de gloednieuwe serie volgen we in heldere HD-kwaliteit de dwaze slapstickhumor en de eindeloze strijd die Tom en Jerry twee van de meest geliefde figuren aller tijden hebben gemaakt.

Tom en Jerry…. Zelfs in de tijd dat mijn broertje en ik klein waren, kwamen deze kat en muis al op televisie. Screenshot 2015-01-13 at 13.53.15Destijds nog op de zwart-wit televisie, maar de DVD’s die ik ter recensie opgestuurd krijg bevat nog steeds dezelfde elementen. Alleen nu in kleur uiteraard!

Tom en Jerry, tot elkaar veroordeeld in hetzelfde huis en elkaar steeds dwars zittend. En de grote hond (die kennelijk Spike heet, dat wist ik niet) die het opneemt voor muisje Jerry.

In de eerste aflevering van de DVD kom je er achter waarom Spike niet meer in het huis woont, maar buiten in een hok. Screenshot 2015-01-13 at 13.53.28Daardoor lijkt het alsof je een aantal afleveringen in chronologische volgorde te zien krijgt, maar dat is niet zo. Iedere aflevering staat compleet los van de vorige. De tweede aflevering is er bijvoorbeeld een waarin Tom de kat van 2 heksen is.

Maar het maakt mij, en mijn dochter van 8 jaar die meekijkt, niet uit dat de afleveringen qua verhaallijn geen verband houden: de rode draad is het uitdagen van Tom door Jerry, de manier waarop Tom probeert Jerry te pakken te krijgen en het happy end aan het eind. Niemand wordt opgegeten of verslagen en stiekem kunnen Tom en Jerry ook niet zonder elkaar.

Screenshot 2015-01-13 at 13.54.09

Een gouden formule. Ik vermoed dat deze DVD’s nog veelvuldig afgespeeld zullen worden, ook door mijn beide zoons.

Tom & Jerry Show – Seizoen 1 Deel 1: Frisky Business