Mannen willen jagen, ook op kleding

flintstones-fred-barney-trotse-vadersVanuit de evolutietheorie van Darwin is welbekend dat mannen erop gebouwd zijn om te jagen en dit het liefst zo snel en efficiënt mogelijk doen. Natuurlijk is er in de loop der eeuwen veel veranderd, maar bij mannen heerst nog altijd het jachtinstinct. Deze is niet alleen van toepassing op het jagen op wilde dieren, maar ook bij de jacht op vrouwen en kleding. Hier is de man vanuit de evolutie er toe geneigd om bij zijn keuze efficiënt en prompt te handelen. Je zou dus kunnen zeggen dat de man simpelweg niet gemaakt is om lang tijd te besteden aan het selecteren en binnenhalen van zijn prooi. En dat maakt shoppen voor hen een stuk minder aangenaam.

Alhoewel vrouwen maar al te graag winkels afstruinen om outfits bij elkaar te shoppen, staan mannen over het algemeen niet te popelen om aan te haken, laat staan om zelf stad en land af te zoeken naar een nieuwe garderobe. Om de haverklap wordt aan hem vragen gesteld als “Zijn mijn benen echt niet dik in deze broek?” of “Vond je de bruine echt niet mooier? Pas die ook maar even…” Geen antwoord is goed genoeg en “nee” zeggen is overbodig. En als de man denkt dat ze na acht winkels klaar zijn, is hij blijkbaar vergeten dat er nog een winkelstraat is. Wanneer de man na uren shoppen weer bij de babywagen mag blijven wachten terwijl vrouwlief haar zesde setje uitprobeert, is de koek ook voor de moderne man wel op.

Een online personal shopper biedt uitkomsten
Ondanks dat vrouwen naast online shoppen, nog altijd dankbaar de winkels in en uit rennen, zou een digitalisatie voor mannen zomaar een allesverbeterend alternatief kunnen zijn. En hoe veel beter zou het zijn als hij niet meer zelf zijn outfits online uit hoeft te kiezen, maar zich hierbij kan laten adviseren door een deskundige? Aan de hand van het nieuwe concept Outfittery kunnen mannen het shoppen volledig uitbesteden. Via de website kan elke man zich aanmelden door een vragenlijst in te vullen. Nadat het profiel compleet is gemaakt door middel van kledingmaten en persoonlijke gegevens, vindt er een telefoongesprek plaats met een personal shopper. Deze bespreekt samen met de man zijn voorkeuren, waarna de man een doos met kleding thuisgestuurd krijgt. Deze mag hij passen en alles dat niet bevalt, kan hij terugsturen. De kledingstukken die hij wilt houden, rekent hij af bij zijn personal shopper.

outfittery

Goedkoop en gemakkelijk
Het grootste voordeel van Outfittery is dat de man niet meer zelf de deur uit hoeft om een outfit te scoren. Bovendien komt de man in contact met winkels en merken die hij anders niet had gekend. Outfittery dekt de lading met een breed assortiment aan pakken, maar ook op het gebied van vrijetijdskleding is er veel keus. Binnen Outfittery wordt er daarom samengewerkt met diverse grote merken. Zo is er de mogelijkheid dat je een trendy chino van Scotch & Soda met een casual T-shirt van Drykorn toegestuurd krijgt.

Schoenen maken de man
Natuurlijk is een goede outfit niet zomaar af want zoals het gezegde luidt: ‘schoenen maken de man’. Dit weet de personal shopper natuurlijk ook, daarom biedt Outfittery een breed aanbod aan van sneakers en nette herenschoenen van bijvoorbeeld Manfield. De personal shopper zal een schoen uitzoeken die perfect aansluit bij de rest van de outfit.

Ik ben erg enthousiast over deze manier van winkelen. Eens een keer heel andere kleuren, maar wel perfect afgestemd op onze smaak en wensen. En geen gedoe met winkelen samen met de kinderen en pashokje in en uit, gewoon lekker thuis passen wat je aanspreekt, en de rest gaat gewoon gratis retour. Zie deze ervaring >>>>

Onbetaalbaar zul je denken, maar de prijzen van Outfittery zijn niet hoger dan wanneer je de kledingstukken in de winkel aanschaft. Als consument ben je dus niets extra’s kwijt. Zou dit de jacht naar nieuwe kleding dan een stukje gemakkelijker maken?

Redactie (657 Posts)

Alle onder redactie geplaatste artikelen vallen onder de eindverantwoordelijkheid van de uitgever van TrotseVaders. Heb je een interessant onderwerp voor onze website, neem dan contact op via redactie@trotsevaders.nl


Beer is postbode - flapjesboek van de makers van De Gruffalo
Ontmoet minuscule in de achtertuin
Share