boek-zonder-tekeningen-cover-trotse-moedersDacht je dat een boek saai is als er geen tekeningen in staan? Dan heb je dat mis. Want dit boek met niks dan woorden is NIET saai. Vraag maar of iemand dit voorleest. Pas op: elk woord moet luidop gelezen worden. Ook een woord als BLORK of BLURF. Zelfs als er staat: ‘Ik ben een aap.’ Wie dit boek voorleest, wordt op slag een KOMIEK. Je publiek komt niet meer bij van het lachen. Wees dus gewaarschuwd!

Ben je een Trotse Vader en kun je niet wachten tot je boeken als “De Kameleon” en “Dik Trom” kunt gaan voorlezen omdat je niet goed wordt van al die prentenboeken die keer op keer voorgelezen moeten worden? Screenshot 2015-03-07 at 17.01.50Heb je geen geduld om te wachten tot alle plaatjes voor de zo-veel-ste keer bekeken zijn, maar zijn je kinderen nog te jong voor een boek zonder plaatjes? Dan is hier de oplossing: Het boek zonder tekeningen!

Maar ook wanneer je gewoon eens iets verfrissends wilt uitproberen, wat zeker een blijvende indruk bij je partner en kind(eren) zal achterlaten is dit een absolute aanrader.

Het boek zonder tekeningen is een voorleesboek met tekst. En zonder tekeningen dus, maar zeer zeker geschikt voor een jeugdig publiek. boek-zonder-tekeningen-trotse-vadersIk vind het briljant en mijn kinderen en ik hebben er echt dubbel om gelegen. In het begin is het een beetje vreemd, zowel om voor te lezen als om naar te luisteren, maar wanneer je een beetje op gang komt, wordt het steeds leuker en is het jammer dat het op een gegeven moment eindigt. Wat wel blijft hangen is het plezier, ook wanneer je het vaker voorleest.

Hieronder een video waarop je kunt zien hoe het boek werkt, op degene die het voorleest, en op degenen die er naar luisteren. De moeite waard om te kijken!

Het boek zonder tekeningen – B.J. Novak
Bekijk op bol.comPrentenboek-zonder-prenten, hardcover, 48 pagina’s, uitgeverij Lannoo