zwarte-piraat-geronimo-stilton-recensie-copyright-trotse-vaders-coverDe Zwarte Piraat is de meest geduchte zeerover van de Caribische Zee. Aan boord van zijn pijlsnelle schip De Bliksem doorklieft hij de golven op zoek naar zijn aartsvijand: de hertog Wan Guld. De piraat zal het de hertog nooit vergeven dat hij zijn twee broers, de Rode en de Groene Piraat, heeft gedood. Hij moet en zal wraak nemen voor wat hen is aangedaan, al zal het hem de rest van zijn leven kosten!

Tijdens de zoektocht naar de hertog enteren de Zwarte Piraat en zijn zeeknagers een Spaans schip. Aan boord treffen ze geen goud, zilver of andere kostbaarheden aan, maar wel iets anders dat het hart van de Zwarte Piraat sneller laat slaan, en dat is de mooie adellijke muizin Honorata Willerman. De Zwarte Piraat is op slag verliefd en hij zal nooit meer dezelfde zijn, op één punt na: zijn jacht op hertog Wan Guld zet hij onverminderd voort …

Ik ben dol op de serie ‘klassiekers’ van Geronimo Stilton. Voor mijn kinderen een laagdrempelige kennismaking met boeken die niet zonder reden ‘klassiekers‘ zijn geworden en voor mij af en toe een kennismaking met een titel waarvan ik nooit gehoord heb….

zwarte-piraat-geronimo-stilton-recensie-copyright-trotse-vaders-1

De Zwarte Piraat is zo’n titel. Door een eerder uitgegeven boek van Emilio Salgari door uitgeverij De Wakkere Muis, Jolanda, dochter van de Zwarte Piraat, klik hier voor de recensie >>>> weet ik dat Emilio Salgari door velen als schrijver van klassiekers gezien wordt. En aangezien Jolanda de dochter van de Zwarte Piraat is, is het vrij logisch dat er ook een Zwarte Piraat is 😉

zwarte-piraat-geronimo-stilton-recensie-copyright-trotse-vaders-2

De klassiekers van De Wakkere Muis zijn geschikt voor kinderen vanaf een jaar of 9 à 10. En dat vind ik een goede leeftijdsindicatie. Een verhaal over piraten, zoals De Zwarte Piraat, is echt geen kleine-kinderen verhaal.

zwarte-piraat-geronimo-stilton-recensie-copyright-trotse-vaders-3

Ik ben niet zo’n fan van piratenverhalen, maar moet eerlijk zeggen dat ik dit boek wel kan waarderen. Zoals altijd is het prachtig vormgegeven. onderstaande afbeelding zou zo ingelijst kunnen worden! Het verhaal is spannend en niet geheel voorspelbaar. Er zit veel humor in, ik weet niet of die helemaal opgepikt zal worden door kinderen die waarschijnlijk meer gegrepen worden door het verhaal an sich, maar ik heb ervan genoten!

zwarte-piraat-geronimo-stilton-recensie-copyright-trotse-vaders-4

Enorm leuk om zo zelf ook met een boek uit de wereldliteratuur kennis te maken wat ik anders nooit in handen had gehad!

De Zwarte Piraat – Emilio Salgari