De nieuwe Uncharted film is net uitgekomen in Nederland, ik kreeg samen met een vriend van mij de kans om naar de première in Rotterdam te gaan. In dit artikel wordt er verslag gedaan van de première en de film zelf.

Première Uncharted

De première was in Rotterdam in Pathé schouwburgplein. Er kwamen veel bekende Nederlanders zoals: Rico Verhoeven, Naomy van Beem, Vincent Visser, Fenna Hill, Stefania, Bardo Ellens, Mark Lucas, Lorenzo Dinatelle en Imanuelle Grives. Bekende Engelstalige youtuber Kwebbelkop was er ook. Daar was een korte live Q&A. Je kon ook de nieuwste Uncharted game (Uncharted 4: A thief’s end) uitproberen bij de grote gaming centre van Go!Gaming die bij de bioscoop staat. Een perfecte voorbereiding op de film.

Hierna gingen we naar de bioscoop zaal. Het was een grote indrukwekkende Imax zaal. Er werd nog een presentatie gedaan door Marcella de Bie. Na de film kreeg je nog een uur gaming tijd bij Go!Gaming waar je verschillende games kon doen op goede pc’s, PS5’s en racing games achter een stuur. Daarna was de première klaar. Ik vond het een goede, leuke première. Zeker voor een films zoals Uncharted. De game waar het op gebaseerd is uitproberen en daarna nog gamen is best wel leuk.

De film Uncharted

Nu nog de film. dit gaat een spoiler free review zijn, er van uitgaande dat je de trailers hebt gezien. Uncharted is gebaseerd op het spel met dezelfde naam. De hoofdpersonen worden gespeeld door: Tom Holland en Mark Wahlberg. De film heeft hetzelfde idee als de games. Nate gaat samen met Sully op avontuur om schatten te vinden. De film volgt niet een verhaal van een van de games maar gebruikt meerdere hoogtepunten uit de games om er een grote film van te maken.

De film zit vol met een van de beste actie momenten die ik ooit heb gezien. Net zoals de actie in Uncharted is het niet super realistisch. Ik denk ook niet dat dat perse nodig is, het is leuk om naar te kijken en tijdens de film had ik geen last van de onrealistische scènes. Ik denk dat het een goede actie/avonturenfilm is, ik denk niet dat het een hele goede Uncharted film is. De karakters in de film lijken qua persoonlijkheid niet op de videogames karakters. Verder denk ik dat de slechterik in de film teleurstellend is.

De meeste videogame films staan er al bekend om niet heel goed te zijn, met maar een paar uitzonderingen. Ik denk zeker dat Uncharted een uitzondering is. Het is een leuke, vermakelijke film. Op het gebied van de game zelf had het zeker wat meer kunnen doen. Zoek je naar een leuke actie of avonturenfilm is dit een goede film. Als je wat meer van de games wil, zou ik de vier oude games opnieuw spelen.