Jurassic World Dominion is de derde en laatste film in de Jurassic World trilogie. Ik mocht naar de première gaan om de film te kijken. Dit is mijn recensie van de première en van de film.

Première van de nieuwe Jurassic World film

De première was in Pathé Arena in Amsterdam. Zodra je binnenkwam was er meteen wat eten te vinden van de FEBO. Bovenaan was de echte première. Er waren Dunkin’ Donuts die allemaal een dinosaurus stijl hadden. Er was ook een groot standbeeld van dinosaurussen die voorkomen in de film. En natuurlijk zoals bij elke première was er een rode loper en veel BN’ers.

Na een tijdje konden we de IMAX in. De film was in IMAX 3D wat wel heel leuk was. We kregen wat te eten en drinken voordat we de zaal in kwamen en op de stoelen was er een goodiebag met wat eten en drinken, een speelgoed figuur van een dino en een LEGO set. Na de film kregen we ook nog een filmposter van de film mee naar huis.

De film Dominion

!!Spoiler Alert, deze recensie bevat geen spoilers ervan uit gaande dat je de vorige films hebt gekeken en de trailers van deze film hebt gekeken!!

Jurassic World Dominion gaat door waar film twee eindigde. De dinosauriërs leven nu in de wereld samen met de mens. De dochter van hoofdpersonen: Owen Grady (Chris Pratt) en Claire Dearing (Bryce Dallas Howard) wordt gekidnapt samen met de baby dino van een van velociraptors die ontsnapt waren. Owen en Claire reizen nu de wereld over op zoek naar hun dochter. Tegelijkertijd proberen Alan en Ellie van de originele Jurassic Park films een mysterie te ontrafelen.

Ik denk dat de film erg goed is. Het verhaal zit goed in elkaar. Meerdere verhaallijnen die allemaal duidelijk verteld worden en op het einde samen komen voor een epische finale. De actie is heel erg goed met veel lange en spannende scènes vol met actie. De effecten van de dino’s zijn ook heel goed. Ze zien er realistisch uit en passen perfect in de wereld. Maar een van mijn favoriete dingen aan de film zijn wel de acteurs van de oude films. Ik ben al heel lang groot fan van de Jurassic Park en World films. Dus die allemaal samen zien vind ik wel heel leuk.

Ik vind het wel jammer dat deze film minder eng was dan de tweede Jurassic World film. Die film liet goed zien dat horror mooi paste bij de dino films. Dus ik vind het jammer dat deze film wat rustiger was met de horror en meer focust op de actie.

Conclusie

Samengevat is de nieuwste Jurassic World film heel erg goed. Hij zit goed in elkaar en verveelt geen seconde. De effecten en actie zijn goed, zoals je verwacht in een Jurassic film. Zeker een aanrader als je houdt van de oude films of zin hebt in een spannende actie film.