Deze winter brengt Coca-Cola één van haar meest geliefde iconen weer terug in beeld: de legendarische Coca-Cola ijsbeer. Na de allereerste printadvertentie in 1922, is de ijsbeer weer sinds jaren terug van weggeweest in de reclamecampagnes van het frisdrankmerk. In de nieuwe wintercampagne geniet de ijsberen familie van haar samenzijn met natuurlijk een verfrissende Coca-Cola. Naast de outdoor campagne en een televisie commercial, heeft Sir Ridley Scott – filmregisseur en producer o.a. van Thelma & Louise en Gladiator – ook een 7 minuten durende filmpje gemaakt met een ijsbeer gezin in de hoofdrol. Hier geen Coca-Cola te zien, maar wel een ijsbeer familie die uiteindelijk op menig mensen gezin lijkt. En waar zij uiteindelijk laten zien hoe leuk het is om samen met de familie tijd door te brengen. Bekijk de film met de ijsberen hier>>
Wist je trouwens dat…
- De witte, pluizige labrador retriever puppy van de artistiek directeur het reclamebureau inspireerde tot de computer geanimeerde ijsbeer?
- Aan de tv-spots heel wat studiewerk voorafging? Zo analyseerden de makers tal van foto’s en films om inzicht te krijgen in het gedrag van de ijsbeer: hoe beweegt hij zijn hoofd, lichaam en poten?
- De muziek in de ijsbeerspots zo beperkt mogelijk werd gehouden, om de magische sfeer niet te verstoren? Aan de zeer korte ‘dialogen’ – enkele ‘oohs’, aahs’ en speels gegrom – hadden de reclamemakers hun handen vol om ze zo authentiek mogelijk te laten klinken.