Coca-Cola is lekker. Maar Coca-Cola is nu niet alleen lekker, maar ook heel goed bezig nu! Ze zijn namelijk een gezamenlijke actie begonnen met het Wereld Natuur Fonds (WNF) ter bescherming van de Noordpool, het leefgebied van de ijsbeer. Het zee-ijs in het Arctisch gebied smelt zo snel dat de ijsbeer zijn ‘huis’ dreigt te verliezen.
Coca-Cola kan het natuurlijk niet alleen en heeft de hulp nodig van ons. Zo hebben ze bijvoorbeeld miljoenen Coca-Cola met ijsberen erop om ons bewust te maken van de ijsbeer en hun nijpende situatie. Een stukje bewustwording! Via een tekstkader op het blikje wordt je uitgenodigd om naar de campagnesite (www.arctichome.nl) te gaan. Hier vind je allerlei informatie over de opwarming van de aarde en de noodzaak van zee-ijs voor ijsberen. Deze kan je zo aanbieden aan je kinderen om hen hier meer over uit te leggen. Tevens vind je op deze site allerlei mogelijkheden om geld te doneren. Het geld dat via Arctic Home wordt ingezameld, wordt besteed aan bescherming van het leefgebied van de ijsbeer. Zo wil het WNF in het noorden van Canada en Groenland een veilige haven creëren voor de ijsbeer. In dat gebied blijft het zee-ijs ’s zomers het langst liggen. Hieraan draag ik graag mijn steentje bij en koop ik nog wat extra “ijsbeer actie Coca-Cola blikjes”!
Kijk voor meer informatie op www.arctichome.nl.