Mario Golf: Super Rush is een Golf spel met al je favoriete karakters van de Mario Games. In deze recensie vertel ik alles wat er te doen valt in het nieuwe spel van Nintendo.

De basis
De basis is simpel. Je golft met de karakters uit de Mario games. Maar het is veel complexer dan ik origineel had gedacht toen ik het eerst speelde. Ik verwachtte dat je de bal in de richting kon slaan met verschillende sterktes. Dat kan ook nog. Maar om daadwerkelijk de laagste score te krijgen moet je veel beter opletten. Je kan bijvoorbeeld last hebben van wind die je bal laat bewegen. Je moet letten op hoogteverschil. Je kan de bal een effect geven waardoor die in een bepaalde richting kan curven. Er is hoogteverschil en regen dat je in de gaten moet houden. Je kan kiezen welke club je wil gebruiken. Elke club slaat minder ver dan de andere voor meer precisie. En dan moet je van daaruit de perfecte slag bedenken.

Toen ik voor het eerst alle informatie las dacht ik bij mezelf, dit is ingewikkeld. Dit gaat uren duren voordat ik alles kan gebruiken om goede slagen te slaan. Maar al die informatie valt wel mee. Zodra ik begon ging het niet meteen heel slecht. Je kan alle dingen checken om de perfecte slagen te creëren, maar ik heb het gevoel dat als je dat niet gebruikt, of je weet nog niet precies hoe alles werkt, je niet normaal het spel kan spelen. Het spel blijft speelbaar. En langzaam leer je dan alles te gebruiken om te verbeteren.

Verschillende gamemodes
Er zijn veel verschillende gamemodes. Je kan bijvoorbeeld gewoon golfen of de verhaalmodus spelen. We gaan nu even naar alle verschillende manieren om te spelen kijken.

Golf
Er zijn een paar verschillende gamemodes die je kan die onder het kopje golfen. Je kan normaal golfen. Dan kan je strokeplay doen waar je doel de laagste score halen is. Of je doet matchplay, dan moet je het meeste aantal holes winnen. Dat doe je door bij de hole waar je speelt met de minste slagen te halen. Degene met de minste slagen krijgt dan de punt van de hole. Er is ook speedgolf. Daar moet je de hele tijd rennen naar de bal. In plaats van dat je daar meteen doorgaat. Je kan dan gaan voor de meeste punten. Dan kijk je naar wie het beste speelt per hole. Hoe beter hoe meer punten. Of je doet de snelste tijd. Dan ren je zo snel mogelijk naar de bal en sla je die zo snel mogelijk in de hole. De derde is vlaggenjacht. Een chaotisch golf spel. Er zijn negen holes en als iemand een hole haalt dan kunnen andere die niet meer halen. Wie het eerst drie holes van de negen heeft wint. Iedereen speelt tegelijk en door de chaotische arena is het altijd spannend. Je kan al deze gamemodes ook online doen. Maar daar heb je Nintendo Online voor nodig.

Verhaal
Er is ook een verhaal modus. De modus heet: “Avontuur”. Het verhaal is redelijk simpel. Je bent gekozen als een van de nieuwe golfers, je wordt getraind om mee te doen aan toernooien en betere medailles te krijgen. In deze modus kan je rondlopen in een klein dorp en praten met iedereen. Je krijgt de basis uitgelegd en doet mee met toernooien om te klimmen naar de top. Je ontgrendeld steeds nieuwe golf mappen om in te golfen die steeds moeilijker worden. Ik raad deze modus aan als je het leuk lijkt om dit verhaal te volgen en om de basis te leren. Je leert hier geleidelijk alle dingen waar je op moet letten, met kleine opdrachten erbij. Ik zelf denk dat de beste manier van leren is om verhaal te spelen en als je dingen vergeet die op te zoeken, in de game zelf kan je de regels teruglezen.

Uitdagingen
Bij uitdagingen is je doel de beste score halen die je daarna kan verbeteren. Bij score strijd moet je achttien holes spelen en de laagste score halen. Als je dat hebt gedaan kun je die score zien en kan je die proberen te verbeteren. Je doel is dus de meest lage score te halen op alle banen. Er is ook “Tijdrace” Daar speel je weer achttien holes die je dit keer zo snel mogelijk wil doen. Uitdagingen doe je altijd alleen.

Conclusie
Mario Golf is leuker dan verwacht. Ik verwachtte een simpel golf spel maar het was veel complexer en leuker dan ik had verwacht. Met genoeg dingen die te doen zijn is er voor iedereen wel iets te doen. Als dit iets is wat je leuk lijkt kan ik verzekeren dat dat het ook is.